Transkację odkupu auta można podzielić na kilka etapoów, które zostały opisane poniżej. Oczywiście w indywidualnych przypadkach przebiega ona inaczej i odbywa się się w taki sposób, aby maksymalnie usatysfakcjonować naszego klienta. Zdajemy sobie sprawę, że osoby zainteresowane naszą usługą oczekują szybkiej obsługi, dlatego staramy się aby, aby klient poświęcił jak najmniej czasu na sprzedaż samochodu.
Pierwszym krokiem jest zapoznanie się z informacjami umieszonymi na naszej stronie, głównie odnośnie roczników, które skupujemy oraz obszaru działania. Następnie klient kontaktuje się z nami. Można to zrobić na kilka sposobów. Zachęcamy do wypełnienia formularza zgłoszenia sprzedaży a następnie kontaktu telefonicznego. Często nie jesteśmy w stanie wycenić auta podczas rozmowy, głównie w przypadku samochodów mało popularnych. Dodatkowo do formularza można dołączyć zdjęcia, dzięki czemu możemy wstępnie zapoznać się ze stanem wizualnym auta oraz możemy dokonać wstępnej wyceny.
Jeśli jeśli jesteśmy zainteresowani kontaktujemy się telefonicznie w celu umówienia spotkania. Powody braku zainteresowania są trzy.
Pierwszy z nich jest zbyt wysoka cena za auto. W tym przypadku wysyłamy naszą propozycję na adres e-mail lub od razu podczas rozmowy. Kolejny powód to rocznik auta oraz stan. Nie skupujemy aut starszych niż 12 lat, aut angielskich oraz poważnie uszkodzonych, nadających się wyłącznie na części. Ostatni powód to miejsce oględzin. Z terenu całego kraju skupujemy wyłącznie auta maksymalnie 6 letnie.
Staramy się odpisywać na każde zgłoszenie, nawet jeśli nie jesteśmy zainteresowami.
Kolejny etap to spotkanie i oględziny. Oceniamy stan auta na miejscu. Nigdy nie zabieramy klienta do warsztatów czy stacji diagnostycznych. Oględziny trwają zazwyczaj kilkanaście minut. Jeśli dojdzie do porozumienia odnośnie ceny, przechodzimy do kolejnego kroku jakim jest sporządzenie umowy kupna-sprzedaży.
Jeśli wystapią wątpliwości co do dokumentacji i stanu prawnego, a występują one bardzo rzadko, wymagamy wizyty w Wydziale Komunikacji. Zazwyczaj taka procedura zabiera nie więcej niż 1 godzinę.
Po oględzinach i uzgodnieniu warunków odpowiadających klientowi oraz naszej firmie, dochodzi do sporządzenia umowy. Posidamy gotowe umowy-kupna sprzedaży o standardowej treści, dzięki czemu klient nie musi się martwić również o to. Sporządzenie umowy to również kilkanaście minut. Potrzebny jest dowód rejestracyjny oraz dowód osobisty właściciela. Oczywiście niezbędnym dokumentem jest karta pojazdu (czerwona książeczka).
Po sporządzeniu wszystkich dokumentów wypłacamy gotówkę. Może to nastąpić do rąk własnych, przy okienku w banku, lub przelewem na rachunek bankowy. Wybór należy do klienta.
Sporządzenie umowy i wypłacenie gotówki to teoretycznie ostatni etap transkacji odkupu auta. Jednakże dla nas ważna jest również dobra opinia o firmie oraz polecanie nas wśród znajomych.
Ponieważ nie tolerujemy wypiswania własnoręcznych referencji na naszej stronie (a tak jest najczęściej wśród firm konkurencyjnych), jesteśmy bardzo wdzięczni za każdą opinię wysłaną do nas za pośrednictwem formularza w dziale referencje. Buduje to naszą wiarygodność i zachęca przyszłych klientów do kontaktu. Dla osoby, która już skorzystała z naszych usług to tylko 5 minut, a dla nas jest to niemożliwe do wykonania. Wiadomo, że w dobie tak dużej ilości osób zajmujących się skupem aut ważna jest korzystanie ze sprawdzonej firmy. Oczywiście na życzenie klienta możemy nie dodawać danych lub usunąć ją w każdym momencie.
Nasi klienci bardzo często polecają nasze usługi znajomym. Mamy nadzięję, że ta sytuacją się nie zmieni i każdy nowy klient również będzie "ambasadorem" naszej marki. Każde polecenie wiąże się z rekompensatą z naszej strony, wydawaną w formie prezentu lub najczęściej w formie pieniężnej.
Znamy wartość polecenia, dzięki któremu kupiliśmy auto - to się na prawdę opłaca polecającemu!